כדאיות כלכלית לפרט ולמדינה ביישום בניה ירוקה

סיכום: מהן הפעולות המרכזיות שיש לבצע ע"מ "להתניע" את קידום הנושא: לפתח את המודעות אצל הלקוחות לכדאיות "הבניה הירוקה" עבורם ולנכונות "לדרוש" את המוצר מהאדריכל או היזם. להעמיד לרשות הלקוחות/הבנקים/הרשויות כלי שיאפשר להם לאמת את הצהרות היזם.

פרטים

בנייה ידידותית לסביבה

המשרד לאיכות הסביבה מתעתד לשלב בתוכניות הבנייה נוהלי בנייה המפגינים רגישות לסביבה, באמצעות הפיתוח והיישום של קווים מנחים לבנייה אחראית כלפי הסביבה. קווים מנחים אלה, יוכלו לעזור בקביעת מוצרים ונוהלי עבודה ירוקים בבנייה עירונית, וכן יעזרו להשיג יעילות וחיסכון.

פרטים

עץ ידידותי לסביבה – דקים

דקים מעץ עשויים חומרים ידידותיים לסביבה
דקים מעץ מהווים פתרון בנייה מעוצב ודקורטיבי לחיפוי וריצוף החצר ומקומות פתוחים בעלי שחיקה גבוה.
כיום שישנה מודעות בקרב האוכלוסייה בעולם לנושא איכות הסביבה ישנם גם ביקוש בקרב הלקוחות לשימוש במוצרי ברי קיימא כלומר מוצרים שיוצרו בטכנולוגיות ירוקות וידידותיות לסביבה.

פרטים

תמ"א 38 שאלות ותשובות

תמ"א 38 מעניקה זכאות לזכויות בניה למבנים שההיתר לבנייתם ניתן לפני 1.1.1980, שגובהם עולה על שתי קומות. למבנים קטנים (ששטחם פחות מ- 400 מ"ר וגובהם פחות משלוש קומות) תמ"א 38 מעניקה זכויות בניה מצומצמות יותר.

פרטים

דשא סינטטי – הקמת דשא סינטטי

דשא סינטטי הוא הדבר הבא בתחום הגינות בישראל בעקבות משבר המים. מעבר מדשא רגיל לגינות "דשא סינטטי" מאפשרת חיסכון ניכר של מים. דשא סינטטי הוא פתרון מצויין למי שרוצה גינה יפה ומטופחת כל השנה מצד אחד ומצד שני עול התחזוקה כבד מידי.

פרטים

תאורת גינה

תאורת הגינה הינה חלק בלתי ניפרד מעיצובו ותכנונו של הגן ולמעשה תאורת גן היא הרכיב האחרון שנוצר בעיצוב הגינה. כעת, כל שנותר הוא בחירת גופי תאורה לגינה. רוב גופי התאורה במתח נמוך (12V) ובאופן זה משלבים עבורך בטיחות גבוהה וחיסכון בחשמל.

פרטים

שימוש נבון באנרגיה למטרת בנייה ירוקה

שימוש באנרגיית הסביבה כגון אנרגיית השמש, אנרגיה סולארית ואנרגיה המופקת באמצעות הרוח מאפשרת לנו היום לבנות בתים חסכוניים בצריכת אנרגיה, שמירה על איכות הסביבה וחשוב מכל הוזלה משמעותית של עלויות אנרגיה הנגזרות מהשימוש בבית בשוטף.

פרטים

אבן טבעית סוגים ומושגים

אבן טבעית הינה מרכיב חשוב בעבור כל סוגי הבנייה. שיש ואבן משמשים אותנו בעבור חיפוי חלקי הבית למטרות שונות כגון :חיפוי קירות חיצוניים \ פנימיים באבן טבעית ,שיש למטבח או לרצפה , חיפוי אבן לחומה סביב הבית ועוד.

פרטים

גינה על הגג

הקמת גינה על הגג אינה עניין של מה בכך ומצריכה ניסיון רב מבעל מקצוע שנוסף על היותו גנן, חייב בידע ובניסיון בהקמת גינת גג.

פרטים

בנייה אקולוגית – גינות אקולוגי

אקולוגיה הוא ענף בביולוגיה החוקר את יחסי הגומלין בין האורגניזמים השונים לבין סביבתם, ובינם לבין עצמם. עם זאת, רבים משתמשים לעתים קרובות במונח "אקולוגיה" במשמעות של איכות הסביבה או שמירת איכות הסביבה.

פרטים